kimssims

Alla inlägg under februari 2013

Av kimssims - 10 februari 2013 05:00
















Så, första delen i mitt PGC-spel! Det har inte hänt så mycket egentligen, utom att de har tränat upp egenskaper och arbetat :) Men här är det i alla fall! :)


 

   

Tränar upp egenskaper i Logik och Atletisk, eftersom de behöver det för sina jobb :)

 

Ilana föddes och fick samma hud som barnen i min andra familj, det vill säga att hon inte hade några ögon...

 

Chandler blev befodrad och fick äntligen en egen bil, den är bäst :D

 


Tänkte länka en sida där man kan hitta tips om hur man får upp sina egenskaper och liknande - finns tips för det mesta men det är dem jag har använt hittills, en riktigt bra sida i det området i alla fall! :) Det kommer upp senare idag :)



Av kimssims - 10 februari 2013 02:00

För er som missade de andra nedladdningarna från TSR, så kommer det ut nya idag! Vet inte exakt vilken tid de kommer att dyka upp, men de är värda att vänta på! 

Saknar du något till barnrummet? Vill du ha en ny söt outfit till dina tonårstjejer? Dessa hittar du på TSR - Today only!


   

Ser verkligen fram emot att dessa ska släppas, behöver verkligen nya saker till mina barnrum! So excited! Klänningarna är jätte söta dessutom! Vet dock ej hur de ser ut i spelet, men lär ju märka det :P

Av kimssims - 9 februari 2013 23:04

Inte skrivit något på ett tag, men har faktiskt inte spelat för den delen :) sitter just nu med Fredrika och lanar sims och har spelat en del med min PGC-familj! Just nu tänkte jag ge ett nedladdningstips och detta är från TSR och det är på ett hår och ett klädset! De varar dock bara en liten stund till eftersom det kommer nya varje dag, men här är de i alla fall! 


   

Kläderna är till tonåringar


Hittade även ett paket med brevlådor, bilden under beskriver hur du använder dem i spelet! :)

   

Av kimssims - 7 februari 2013 08:00

Tjena!



Igåe nämnde jag mitt kommande PGC-spel och nu kan jag faktiskt säga att jag startat! Satt i ungefär två timmar med simmarna för att de skulle bli precis rätt och fick faktiskt till dem riktigt snygga om jag får säga det själv! Deras ansikten var dock nästan perfekta direkt så de krävde ej så mycket redigering!


Laddade ner lite nya kläder och hår innan och Veritys hår och tröja är några utav de nya, älskar dem! :D


Chandler Chance

   


Verity Chance

     

Kommer inte ihåg deras egenskaper just nu eftersom jag slumpade dem, men Verity är den utav dem som inte gillar barn, alltså min grundare! Hon har då lila hår och lila ögon! :)



Visst är de söta ihop?! :D

 


Skulle ni vara intresserade utav att ladda ner någon av dem så lämna en kommentar! ;)


Av kimssims - 6 februari 2013 17:30

Insåg att jag har sett på detta fel och att jag faktiskt rör mig med en Legacy-familj, så ändrade det i det förra inlägget! Detta är andra inlägget i min Legacy serie och jag håller för tillfället på att bygga upp en PGC-familj, som för er som inte har fullständig koll (som jag, haha) så handlar det om att spela sig igenom tio generationer där man ska föra vidare hår- och ögongener. Finns ju dock några regler och dessa är: 

- simmen måste vara Ungdom/Vuxen

- simmen måste ha en extraordinär hårfärg (t.ex. grön/rosa/blå)

- simmen måste ha en extraordinär ögonfärg (t.ex. röd/gul/lila)

- simmen måste ha egenskapen Ogillar barn och de andra fyra ska slumpas fram

Det finns även regler för partner och barn/arvingar och dessa är:

- om du använder Skapa en sim för att skapa en partner får denna ej ha samma hår-/ögonfärg som din PGC-sim

- varje gång du får välja egenskaper till dina simmar (barn/arvingar) ska du slumpa dessa, arvingen måste dock ha egenskapen Ogillar barn, så denna får du välja

- arvingen måste ha grundsimmens hår- och ögongener, dessa får ej redigeras senare utan simmen måste födas med dem för att räknas som arvinge!

- simmarna får ej adoptera barn


Så, min Legacy-familj nu då! :)

 

Melody var ett mycket vackert spädbarn *host* 

 

Kalas för Melody, Marissa är gravid igen

 

Melody som småbarn, hon fick sin mammas ögon :)

 

Noel föddes och var minst lika vacker som sin syster, vid det här läget listade vi ut att det är huden som får dem att se skumma ut >.<

 

Noel lärde sig att prata i badrummet, detta är helt klart husets centrum! :P

 

Båda Niall och Marissa växte upp till vuxna, dock med en dags mellanrum, dagen efter Marissa blev Melody barn!


Av kimssims - 5 februari 2013 20:30

Första delen ur mitt Legacy-spel, gick fort fram i början så ja, det är mycket action ;) Kan dock säga att de fortfarande ej har gift sig :P

     

På första dejten; Niall bjöd Marissa på mat och de tittade på stjärnorna tillsammans, sedan kramades de även en del...

   

Andra dejten; Förlovning! Väldigt glad Marissa och en nöjd Niall!

 

Marissa hann spendera några dagar på jobb innan hon blev gravid, detta ritbordet är nog mitt absoluta favoritföremål just nu, älskar det!!!

 

 

Målade en tavla på beställning då hon måste hitta på något under graviditeten! Hennes medarbetare blev riktigt nöjd :)

 

En panikslagen Niall och ett barn på G, snart bar det av till sjukhuset och sedan...

  

... tog de hem lilla Melody! 

Av kimssims - 5 februari 2013 19:44

Idag har det dykt upp lite fina saker på The Sims Resource, under de föremål som är Today Only - så gratis för just idag! Dessa har jag laddat ner, har dock ej provat dem i spelet, men de är riktigt fina och jag ser framförallt fram emot att prova håret på en framtida dotter! 


   

www.thesimsresource.com, kräver medlemskap, men finns ett gratis sådant!

Av kimssims - 5 februari 2013 19:15

Så, första inlägget, wow! Nej, men ändå. 

Hej, Kim heter jag som ni nog fattat, är 17 år gammal och går andra året på gymnasiet. Jag har extremt mycket att göra i skolan och jobbar även på helgerna, men hittar ändå tid till mitt Sims-spelande. Så, ja, jag är en nörd! :) Jag är en directioner ut i fingerspetsarna, vilket ni nog kommer märka då min PGC-sim faktiskt råkar vara Niall Horan (haha...) och är även en del utav Whovian-samhället, just to prove my point further. 


Jag har spelat sedan de första spelen kom ut och hållit på till och från sedan dess, just nu är jag inne i ett obsessivt stadie så det blir en hel del spelande! Denna bloggen är till för att jag ska kunna samla mina tankar om spelandet, mina upptäckter, saker som jag behöver komma ihåg och lite annat, samt för att hjälpa andra med problem som jag själv har stött/stöter på under spelets gång! Hoppas det kommer att komma upp något som intresserar i alla fall någon av er! Är det något ni undrar över så bara kommentera och fråga, jag svarar gärna på frågor om spelande och min egen person! 


    

Två utav mina simmar, Mikayla och Claryssa Bailey, jag är speciellt nöjd med Claryssa (den undre)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tjena! Kul att du hittade hit. Mitt namn är Kim och jag är en 18 årig tjej från Skåne. Här kan du hitta allt från nedladdningstips till saker ur mitt spel. Hoppas du kommer tillbaka! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av här på bloggen?
 Simmar
 Tävlingar
 PGC
 Gameplay
 Aktivitet, höhö
 "Månadens blogg"
 Sim-remakes
 Nedladdningstips
 "Annat"

Fråga mig

28 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Lilla gästboken


Skapa flashcards