kimssims

Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Önskesimmar

Av kimssims - 29 mars 2013 22:30

Så, angående önskesimmar! De flesta vet vad en önskesim är, men för er som inte gör det, är det i korta drag en sim som önskas, med vissa speciella drag/personlighet/andra önskemål, skapas av den du önskat den av och sedan läggs upp så att du kan ladda ner den. Och nu har jag tänkt börja med dessa! Dock finns det vissa villkor och regler! 


1. När du lämnar en kommentar med dina önskemål måste du ange åldersgrupp, önskad kroppsform och muskulatur, samt hudfärg, kön och självklart namn.

2. Jag vill gärna veta vilken stil du vill ha på kläder och hår, om det är nåt speciellt plagg/frisyr som du vill ha får du gärna skicka med en länk om du har en, annars räcker en beskrivning :)

3. Vilken hårfärg och ögonfärg vill du ha på din sim? Några tatueringar på speciella ställen? Något speciellt anletsdrag som gör din sim unik? Några piercingar? Accessoarer?

4. Vilken undertyp är din sim; människa, älva, vampyr, varulv eller häxa? (Jag har inte ande/spöke då jag ej aktiverat dessa.)

5. Vilka egenskaper har din sim? Favoritmat, favoritfärg, favoritmusik?

6. Vilka expansionspaket har du?


 


7. Har du en bakgrundshistoria till din sim? Dela med dig av den, snälla, då är det lättare för mig att sätta ihop simmen. En bakgrundshistoria kan innehålla allt från föräldrasituation, kärleksliv, karriärsambitioner till planer, drömmar och förhoppningar!

8. Simmen må vara din i grunden, men i slutändan är det jag som skapat den och därför kommer den läggas upp under mitt namn. Det är alltså inte okej för varken dig eller någon annan att sprida simmen till andra sidor/portaler under ditt namn. Det är självklart okej att länka simmen, men då ska det nämnas att jag skapat den. 


Så, slutligen vill jag också säga att jag kommer använda dina önskemål som byggstenar och simmen kommer kanske inte bli exakt som du föreställt sig. Det är helt omöjligt för mig att läsa dina tankar och få en perfekt bild av det du vill ha, men jag kommer att göra mitt bästa! Saken är den att jag lägger ner ett flertal timmar på varje sim, och försöker få denna fulländad, därför kanske jag känner att om jag lägger till ett par fräknar eller ett födelsemärke skulle detta lyfta simmen till en annan nivå.

Om du i slutändan inte blir alls nöjd med simmen får du gärna lämna en kommentar med vad jag behöver rätta till så ska jag försöka göra det till bästa förmåga! 


Så, lämna en kommentar på detta inlägget om just din önskesim så ska jag skapa den så fort jag får tillfälle, dock är det inte säkert att alla simmarna blir gjorda i den ordning de blir önskade! Lämna gärna en länk till din blogg så jag kan lägga en länk till dig när jag lägger upp simmen! 

 
 
Saga

Saga

13 april 2013 20:55

Namn: Holly Black
Hudfärg: Blek
Hårfärg: Brunt lockigt
Ögonfärg: Bruna
kroppsform: Spinkig

Stil: Holly ska ha lite emo stil över sig men inte så mycket smink. Ho har gärna kläning och gillar att kombinera rött och svart. Hon har mycket tatueringar men inga piercingar.

Ansiktet: Lite fräkningt, mjuka ansiktsdrag, fylliga läppar stora ögon. Näsan ska vara lite uppåt.

Undertyp: Människa

Egenskaper: Våghalsig, vänlig, tankspridd, kattälskare

Favoritmat: Pannkaka

Favoritmusik: Pop

6. Husdjur och Universitetsliv

Kommentera gärna på min blogg när den är färdig och ladda ner den på exhangetjänsten är du snäll!

http://rampljus.bloggplatsen.se

kimssims

13 april 2013 22:59

Hej vännen, en snabb detalj bara, jag har inte husdjur, så jag undrar om du har något speciellt önskemål att byta ut "kattälskare" med, eller om jag ska slumpa den? Jag ska sätta igång med simmen imorgon, om allt går som planerat! :)

 
Ingen bild

Ella

14 april 2013 19:22

1. Namn: Lillie DeGraw
Hudfärg: Ljus, lite fräknar.
Kroppsform: Rätt smal.
Muskulatur: rätt muskulös.
Kön: Tjej
2. Inte särskilt mycket smink, rätt 'gullig stil', rätt enkel. Håret ska helst vara svagt lockigt, eller uppsatt..
3. Hårfärg: Ljust rosa.
Ögonfärg: Mörktbruna.
Tatuering/ar: Inget särskilt, det skulle kunna vadsomhelst.
Accesoarer: Ett kors-halsband, något fint armband... Något som matchar till kläderna bara (:
Piercingar: En i näsan, i ögonbrynet.
4. Människa.
5. Egenskaper: Flörtig, Barnslig, vegetarian, karismatisk, tankspridd.
Favoritmat: Tofukorvar.
Favoritfärg: Röd.
Favoritmusik: R&B.
6. Husdjur.
7. Lillie är annorlunda, vilket rätt ofta har haft att göra med hennes förflutna. Hennes mamma var en riktig fegis, och stannade kvar med pappan, som slog de båda. Lillie hatade sin pappa djupt, precis som sin älskande mor. Lillie lyckades aldrig göra som hon ville, och så fort hon flyttat hemifrån så var det det första hon ville göra: Förändringar. Hon ändrade mycket på sig själv, färgade det blonda håret rosa, och fortsatte så. Hon är förälskad i en kille hon träffade redan i tonåren, men har aldrig riktigt närmat sig honom. Hon vill gärna bli en politiker, föra sina tankar till något nyttigt...

Ja, det var allt.. :D

kimssims

15 april 2013 18:56

Jag ska sätta igång med din sim så fort som möjligt! :D

 
Ingen bild

Emma

20 april 2013 15:19

1.Namn: Haley Brown
Kön: Tjej
Hudfärg: Ganska ljus men lite åt de mörka hållet
Kroppsform: Smal , lite kurvor
Muskulatur: Lite stark
2. Söt klädstil , håret ska vara kortast axellångt , kan ha uppsatt, lätt sminkning
3.Hårfärg: Blont hår men ljusa slingor
Ögonfärg: Grön blåa ögon
Ansiktsdrag: Fylliga läppar
4. Människa
5. Egenskaper: Vänlig , ivrig , hopplös romantiker , karismatisk , tursam
Favoritmat: Spagetti
Favoritfärg: Turkos
Favoritmusik: Pop
6.Expansionspaket: Alla utom övernaturlig
Prylpaket: Alla utom katy perry sötsaker , 70 , 80 & 90 tal

Hon ska innehålla CC

kimssims

21 april 2013 02:25

Ska sätta igång så fort jag får sug, har ett par andra simmar först, men håll ett öga på bloggen om hon dyker upp :)

 
Saga

Saga

4 maj 2013 20:45

Du kan slumpa egenskapen till Holly Black :)

http://Rampljus.bloggplatsen.se

kimssims

5 maj 2013 01:58

Super, det var det jag planerade :)

 
Linn

Linn

6 maj 2013 15:37

1 Namn: Kit wood
åldersgrupp: ungdom
hudfärg: ljus och gärna fräknar
kroppsform: smal
muskelatur: lagom mycketmuskler
kön: tjej

2. hon ska ha en ganska cool still och med pericingar. axellångt hår
3. hon ska ha orange/rött hår och blå/gröna ögon. ganska mjuka ansinkts drag och gärna några fina örhängen

4. männsika
5.Vänlig,flörtig, modig,familjeinriktat och god. favoritmat: pannkakor favoritfärg : ljus grön. favoritmusik: pop

6,alla som finns
7. Kit väkste upp i enliten familj med hon och sin mamma och nu drömmer hon om att hitta kärleken och få en stor familj.


gärna mycket cc

http://mspwallinn.bloggplatsen.se

kimssims

6 maj 2013 17:21

Jag gör henne så fort som möjligt! :D

 
Ingen bild

Lilly

25 juni 2013 21:27

NAMN: Lydia James
ÅLDER: Ungdom
HUDFÄRG: Mellan, fast åt det lite ljusare hållet
MUSKELATUR: Mellan, inte för lite men lite, inte så att det syns så mycket
KÖN: Tjej

STIL: gärna mag tröja och korta shorts och hon ska ha en Tatuering på axeln och en på magen, du får välja vilka tatueringar, ljusblont hår
EGENSKAPER: Älskar värmen, Oemotståndlig, Älskar att simma , (den där seglar egenskapen från semesterparadis)(om du inte gör den inom två dagar xD) social fjäril
FAVORITER: Hiphop, turkos, hamburgare
ÖVERNATURLIG TYP: människa
EXPANSIONER JAG HAR: alla utom Övernatiurligt


Historia: Lydia är snygg och hon vet det, hon var alltid poulär i skolan, men hemma var det inte alltid så lätt, hennes pappa försvann när hon var tre år och tog i princip alla deras pengar, så då var det bara hennes mamma och Lydia kvar, hennes mamma ville alltid uppleva ö livet och upptäcka många öar så hon sa alltid till Lydia att någon gång i framtiden när dem hade tillräckligt mycket pengar skulle dem köpa en båt och aldrig gå iland.Senare i livet fick hennes mamma svår Cancer, precis när dem hade fått tilräckligt mycket pengar för att flytta till Isla paradiso och köpa en husbåt, och i den sekunden visste Lydia att hon aldrig skulle dö innan hon hade upplevt hennes mammas drömmar var klara (oj! det blev lite långt, men jag blev så inne i det)


Gärna cc

Jag är ny läsare, och jag gillar din blogg väldigt mycket faktiskt :)

kimssims

25 juni 2013 21:39

Kul att höra, jag kommer nog inte köpa semesterparadis förrän i slutet av juli (löning ;)) så jag väntar till dess, så att hon blir som du tänkt dig :)

 
Ingen bild

Coco

28 september 2013 08:52

Namn: Hai Li
Hudfärg: ganska blek
hårfärg: rödbrunt
ögonfärg: mörkbruna
kroppsform: smal inte så mycket muskler
Kön: tjej
ansikte: hon har ett ganska runt ansikte med stora lite sneda ögon och stora runda läppar
hon har fräknar
stil: söt och tjejig
egenskaper: Bokmal, Familjeinriktad, Konstnärlig, Geni, Ivrig
Favoriter: Pannkakor, Klassisk, Gredelin
Stjärntecken: Våg
Röst: Ganska ljus
Ålder: Ungdom
Biografi: I skolan bev Hai mobbad för sitt kinesiska namn. Hon är halvkines. Hennes föräldrar döpte henne till Hai men sedan såg de att hon hade rött hår men de ville inte byta namn. Nu har hon slutat skolan och flyttat till Lucky Palms för att ägna sig helt åt målandet och att hjälpa fattiga barn i andra länder.
Gärna mycket cc!

 
Ingen bild

Coco

28 september 2013 08:57

Glömde skriva att jag har lyx och design, sovrum och badrum, husdjur, destinationvärlden, Årstider, Övernaturligt, Semesterparadis

 
Ingen bild

Agnez

12 oktober 2013 16:22

1. Nea Winston, ungdom, kvinna, väldigt smal, blek

2. Mjukt ansikte, med stora ögon och små läppar och en liten näsa

3. Ljus blond, grå/blåa ögon

4. Kaxiga, smala, åtsittande kläder och visar gärna mycket hud,

5. Ta egenskaperna du tycker passar bäst... kvittar :)

6. männsika

7. Övernaturligt, sims 3, årstider, husdjur, lyx och design, disel, statsliv, drömjobb, destination världen, leva livet och universitetliv

8. Ända sedan tonåren har Nea varit tvungen att vissat upp sig för killarna, spelat cool och kaxig och uppnå en speciell nivå i skolan och bland kompisarna. Hon är den där bitchiga, självupptagna, snygga tjejen som alla vill vara eller var tillsammans med och som alltid får uppmärksamhet. Men hon har aldrig riktigt känt att hon passar in där och vill egentligen bara vara sig själv. Hon är rädd att bli utstött och ensam och därför vågar hon aldrig sluta. Hon har länge mått dåligt och hennes föräldrar jobbade alltid och hon var ända barnet, så hon fick inget stöd. Pågrund av allt detta fick hon anoroxia och försökte svälta så att hon blev tillräckligt smal och hon har skärt sig i armen flera gånger och tänkt på självmord. Nu när hon flyttat hemifrån har det inte blivit mycket bättre men försöker ta en dag i taget och gömma allt för sina kompisar. Bakom den där perfekta tjejen finns en otroligt olycklig, svag, liten tjej...

 
Viola

Viola

18 oktober 2013 22:19

1. Ungdom, muskulös, smal, mörk hudfärg, kille, Alfons Olsen.
2. Han ska ha en typisk "sportkillestil", han var den populära lagkaptenen i amerikansk fotboll i high school.
3. Brunsvart hår, blåa ögon, tatuering om det passar på honom, inga piercingar.
4. Människa.
5. Atletisk (douh hehe), diva, oemotståndlig och sen två valfria. Spaghetti, Blå, valfri favoritmusik.
6. Drömjobb, Kvällsnöjen, Leva livet, Stadsliv, Husdjur, i Rampljuset, Diesel, Övernaturligt, Årstider, 70-tal 80-tal 90-tal, Universitetsliv, Semesterparadis
7. Alfons har alltid varit den populära sportkillen i Sunlit Tiles, men nu har han tagit studenten och ska vidare på college för att fortsätta drömmen mot toppnivån inom Atletisk (kommer inte ihåg vad den nivån heter just nu, byt gärna ut!)
Gärna CC också! :-)

http://violassims.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimssims - 5 februari 2014 11:03

Okej, jokes aside, den nya bloggen är det dags att presentera!   Denna blogg har klarat sig i ett år nu, och trots att det funnits perioder av inaktivitet, tycker jag att den har klarat sig väldigt bra! Spräckte aldrig rekordet, eller kom över 10...

Av kimssims - 29 januari 2014 13:45


Jag har bestämt mig för att göra något drastiskt inför bloggens ettårsdag, som är den 5:e februari, nämligen en flytt!   Bloggplatsen har varit en väldigt bra start för mitt simsbloggande och jag är så sjukt tacksam för alla som hjälpt mig växa s...

Av kimssims - 18 januari 2014 21:56

Hejsan! Skulle egentligen uppdaterat med vilka frågor som jag tyckte var bäst i frågestunden, men har tagit en paus idag på grund utav personliga problem... Japp, det är inte så kul att vara jag idag, pojkjävlar! -.- Skulle bara säga att omröstnin...

Av kimssims - 18 januari 2014 12:00


Bestämde mig igårkväll för att skicka in ett bidrag till Violas tävling, och det resulterade i en ny sim! :D   Hatade honom precis i början, när jag fibblade med ansiktet, men sen när håret blev rätt började det falla på plats ^^ nu är jag så nöj...

Av kimssims - 17 januari 2014 18:00

Dagen är kommen för resultatet av utlottningen att presenteras! Har gjort det klassiskt, klippt ut lappar och dragit namn, vilka kommer presenteras under respektive bild! Lycka till allihopa! :D   Epponine är först ut, och ni som var med i utl...

Presentation


Tjena! Kul att du hittade hit. Mitt namn är Kim och jag är en 18 årig tjej från Skåne. Här kan du hitta allt från nedladdningstips till saker ur mitt spel. Hoppas du kommer tillbaka! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av här på bloggen?
 Simmar
 Tävlingar
 PGC
 Gameplay
 Aktivitet, höhö
 "Månadens blogg"
 Sim-remakes
 Nedladdningstips
 "Annat"

Fråga mig

28 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Lilla gästboken


Skapa flashcards