kimssims

Direktlänk till inlägg 6 juli 2013

Att ladda ner package-filer: guide

Av kimssims - 6 juli 2013 11:00

Okej, först och främst - detta hjälpte Fidde mig med, så jag ber om ursäkt om det är likt hennes - och så vill jag också säga att det finns femtioelva sådana här inlägg på alla olika bloggar och det är därför jag varit tveksam till att göra detta inlägget, men då jag fick en kommentar om problem med compress på package-filer, känner jag mig tvungen att ta det steg för steg. Därför börjar vi nu från början! 


1. Ladda ner ett program där du kan öppna dina zip-filer, det är ofta dessa som package-filerna ligger gömda i och utan ett sådant här program kommer du inte åt dem. Om du har Windows bör du ladda ner denna: 7-zip, men om du använder Mac är denna den rätta: Keka. Själv hade jag problem i detta stadiet och 7-zip funkade inte, därför googlade jag och hittade ett annat program, nämligen detta: jZip, som funkar precis lika bra!


2. Nästa steg är att öppna spelmappen, den som finns bland dina dokument, INTE bland dina program! Det bör se ut såhär när du har hittat rätt:

Windows XP: C:\Dokument\<användarnamn>\Mina dokument\Electronic Arts\The Sims 3\

Windows Vista/7: C:\Dokument\Electronic Arts\The Sims 3\

Mac: /Användare/<användarnamn>/Dokument/Electronic Arts/The Sims 3/

 

Mitt eget ser ut såhär (Windows Vista):

 

 

3. Gå in på den här sidan - här kan du hitta all information på engelska! - och bläddra ner till steg två, där du kan hitta en ruta där det står download, här ska du högerklicka och välja "spara länk som..." och så sparar du denna i den fil du nyss öppnat, .../Electronic Arts/The Sims 3/

 

4. En zip-fil som heter FrameworkSetup.zip kommer nu att dyka upp, och om du gjort en korrekt installering utav ett av de tidigare programmen (7-zip eller Keka, alternativt jZip) ska du nu bara kunna högerklicka på denna och välja "extract here", så ska det dyka upp en ny fil i The Sims 3-mappen, som heter Mods (bilden lånad av Spacesims)

 

Dock ser inte min fil ut såhär (självklart) utan min dator komprimerade FrameworkSetup.zip till en fil istället, som du kan se på bilden under, och om detta händer är det bara att öppna filen! Däri komer det finnas en fil som heter Mods: denna flyttar du bara ut i The Sims 3-mappen, alltså ut ur FrameworkSettings

 

 

 



5. I din Mods-mapp ska det finnas två mappar; Packages och Overrides, samt en cfg-fil; Resource.cfg. Nu ska du öppna Packages-mappen och här ska det finnas två package-filer; NoBuildSparkles.package och nointro.package. I denna mappen ska du lägga in dina package-filer så att de dyker upp i spelet! Jag rekommenderar att ni sorterar era nedladdningar så att ni vet vad allt är, alternativt döper om package-filerna så att ni lätt kan hitta dem senare (detta är bra vid tex en compress, eller om det är något som buggar, så kan ni söka igenom en mapp i taget!).

   


Grattis, du kan nu ladda ner allt du önskar (i package-väg), men jag råder dig att alltid vara försiktig och se till att det du laddar ner är från en pålitlig källa, är gjort för TS3 och INTE TS2, och alltid ha koll på vad det faktiskt är du laddar ner! Desto mer du laddar ner desto mer belastar du ditt spel, så bli inte förvånad om spelet blir långsammare! 


 
 
SIms3Linda

SIms3Linda

7 juli 2013 02:50

laddar ner från en helt annat sätt!
När winrar kommer upp så minimerar jag den, öppnar packagemappen, och tar packagefilen som ligger i winrar och drar den över till packagemappen! Då kommer mitt cc upp! Kanske låter konstigt men det funkar för mig 110% :-)

http://sims3linda.bloggplatsen.se

kimssims

7 juli 2013 06:09

Så länge det funkar är väl alla metoder ok :D

 
Ingen bild

Isabelle

16 augusti 2013 12:23

Jag har gjort allt som står här, men när jag öppnar startprogrammet finns fortfarande inte sakerna där, att välja och installera alltså.. Ska dem inte installeras eller? Finns dem i spelet direkt? Kan liksom inte hitta dem i själva spelet heller :/

kimssims

16 augusti 2013 12:38

De ska inte behöva installeras, eftersom du redan har gjort det när du flyttar in dem i Mods --> Package-filen, du är säker på att du flyttat in dem i rätt fil? Och det är bra att rensa bort sina Cache-filer innan man öppnar, eftersom detta är kopior på det innehåll du öppnat och använt i tidigare spelomgångar. Kolla upp detta och hör av dig igen om det fortfarande inte funkar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimssims - 5 februari 2014 11:03

Okej, jokes aside, den nya bloggen är det dags att presentera!   Denna blogg har klarat sig i ett år nu, och trots att det funnits perioder av inaktivitet, tycker jag att den har klarat sig väldigt bra! Spräckte aldrig rekordet, eller kom över 10...

Av kimssims - 29 januari 2014 13:45


Jag har bestämt mig för att göra något drastiskt inför bloggens ettårsdag, som är den 5:e februari, nämligen en flytt!   Bloggplatsen har varit en väldigt bra start för mitt simsbloggande och jag är så sjukt tacksam för alla som hjälpt mig växa s...

Av kimssims - 18 januari 2014 21:56

Hejsan! Skulle egentligen uppdaterat med vilka frågor som jag tyckte var bäst i frågestunden, men har tagit en paus idag på grund utav personliga problem... Japp, det är inte så kul att vara jag idag, pojkjävlar! -.- Skulle bara säga att omröstnin...

Av kimssims - 18 januari 2014 12:00


Bestämde mig igårkväll för att skicka in ett bidrag till Violas tävling, och det resulterade i en ny sim! :D   Hatade honom precis i början, när jag fibblade med ansiktet, men sen när håret blev rätt började det falla på plats ^^ nu är jag så nöj...

Av kimssims - 17 januari 2014 18:00

Dagen är kommen för resultatet av utlottningen att presenteras! Har gjort det klassiskt, klippt ut lappar och dragit namn, vilka kommer presenteras under respektive bild! Lycka till allihopa! :D   Epponine är först ut, och ni som var med i utl...

Presentation


Tjena! Kul att du hittade hit. Mitt namn är Kim och jag är en 18 årig tjej från Skåne. Här kan du hitta allt från nedladdningstips till saker ur mitt spel. Hoppas du kommer tillbaka! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av här på bloggen?
 Simmar
 Tävlingar
 PGC
 Gameplay
 Aktivitet, höhö
 "Månadens blogg"
 Sim-remakes
 Nedladdningstips
 "Annat"

Fråga mig

28 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Lilla gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards