kimssims

Direktlänk till inlägg 23 juli 2013

PGC - Generation 1 del 4

Av kimssims - 23 juli 2013 12:30

Förra delen avslutades med att Massie blivit gravid med sitt andra barn, och i detta får ni se vad som händer ;) Jag ska starta spelet för jag har ont idag igen - ska ju göra något medan jag väntar på att det ska släppa - och ska fortsätta bygga på det nya PGC-huset som jag började på igår! Blev klar med nästan allt på nedervåningen - har ett utrymme under trappan i köket som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med, blir kanske en källartrappa där? Hade kunnat ha något av barnen i källaren, rätt mysigt faktiskt! Men jag ska i alla fall börja bygga på allas rum idag - lite spännande faktiskt! :D



Mamma Massie lär sin äldste son att prata på toan - jag vet den är äcklig, men jag orkar inte bry mig! ;)

   

Gissa vem som blir bortförd av ailiens? Igen? Andra gången någonsin i mitt spel och andra gången under denna graviditeten, denna babyn är ett miffo, just sayin'

 

Smidiga Massie lyckas sätta eld på spisen, men lyckligtvis var Connor uppe ur sängen på nolltid!

 

Och någon dag senare var det dags att föda! Connor låg och sov, den latmasken, så Massie fick ta sig igenom det själv, med en Bradley som lekte bredvid, det blev en hemmafödsel!

 

Ut kom sonen Bo, som är blond som bara den och har gröna ögon - har tagit bort det här att man får andra färger än man har i generna nu, men bo var så söt ändå! 

   

Lille Bradley, numera storebror, fick lära sig gå i gåstolen som kommer med Aurora skies - de är sååååå söta i denna! - och stampar runt som att han äger världen!

 

Bo som går i sin brors fotspår, är minst lika söt!!

 

Och ja... ska jag säga hur irriterad jag är på ailiens just nu, eller räcker det med att säga att detta är tredje gången någonsin och tredje gången i denna familjen som någon blir bortrövad. Så sjukt irriterande, speciellt när de skulle försöka skaffa barn precis när det hände!

 

Och så avslutar vi detta med den fräscha toaletten - usch - och en illamående Massie... hmmmm?

 


Sådär, nu ska jag starta spelet och käka frukost - haha - hoppas ni njuter av solen! :D


 
 
Savannah

Savannah

23 juli 2013 21:17

Haha det där med alienbortförningarna måste vara något de lagt till extra i den senaste patchen, jag har heller aldrig blivit bortförd förrän jag patchade spelet till Island Paradise men plötsligt blir alla simmar det, flera gånger var!

http://the-last-enemy.tumblr.com

kimssims

23 juli 2013 22:18

Nää, det började redan innan det faktiskt, men det kanske har ökat! Har som sagt aldrig hänt mig innan denna familjen, och jag har ändå spelat ett tag! :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimssims - 5 februari 2014 11:03

Okej, jokes aside, den nya bloggen är det dags att presentera!   Denna blogg har klarat sig i ett år nu, och trots att det funnits perioder av inaktivitet, tycker jag att den har klarat sig väldigt bra! Spräckte aldrig rekordet, eller kom över 10...

Av kimssims - 29 januari 2014 13:45


Jag har bestämt mig för att göra något drastiskt inför bloggens ettårsdag, som är den 5:e februari, nämligen en flytt!   Bloggplatsen har varit en väldigt bra start för mitt simsbloggande och jag är så sjukt tacksam för alla som hjälpt mig växa s...

Av kimssims - 18 januari 2014 21:56

Hejsan! Skulle egentligen uppdaterat med vilka frågor som jag tyckte var bäst i frågestunden, men har tagit en paus idag på grund utav personliga problem... Japp, det är inte så kul att vara jag idag, pojkjävlar! -.- Skulle bara säga att omröstnin...

Av kimssims - 18 januari 2014 12:00


Bestämde mig igårkväll för att skicka in ett bidrag till Violas tävling, och det resulterade i en ny sim! :D   Hatade honom precis i början, när jag fibblade med ansiktet, men sen när håret blev rätt började det falla på plats ^^ nu är jag så nöj...

Av kimssims - 17 januari 2014 18:00

Dagen är kommen för resultatet av utlottningen att presenteras! Har gjort det klassiskt, klippt ut lappar och dragit namn, vilka kommer presenteras under respektive bild! Lycka till allihopa! :D   Epponine är först ut, och ni som var med i utl...

Presentation


Tjena! Kul att du hittade hit. Mitt namn är Kim och jag är en 18 årig tjej från Skåne. Här kan du hitta allt från nedladdningstips till saker ur mitt spel. Hoppas du kommer tillbaka! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av här på bloggen?
 Simmar
 Tävlingar
 PGC
 Gameplay
 Aktivitet, höhö
 "Månadens blogg"
 Sim-remakes
 Nedladdningstips
 "Annat"

Fråga mig

28 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Lilla gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards